piątek, 13 grudnia 2013

Tapicerowany stolik kawowy

Przeszukując sklepy meblowe - zarówno stacjonarne, jak i internetowe - doszłam do wniosku, że niezwykle trudno jest kupić w Polsce ładny stolik kawowy. Po prostu mission imposible ;) Zazwyczaj widuję proste ławy w stylu BRW ;), ewentualnie sielsko-wiejskie obdrapańce (ups, przepraszam - z przecierkami ;)) w stylu shabby-chic, lub futurystyczno-dizajnerskie plastikowe stoliki o dziwacznych kształtach, których nigdy nie postawiłabym w domu. A na inspiracjach zza Wielkiej Wody... cudeńka, do których pozostaje tęsknić i wzdychać, lub zamówić ich wykonanie na zamówienie. A wśród nich - tapicerowane pufo-stoliki. Po angielsku to "ottoman", ale bronię się przed nazywaniem ich otomanami, bo to słowo w Polsce zarezerwowane jest dla innego mebla. Gdyby poszukać, można taką pufę kupić w polskim sklepie bez większych problemów. Można też ją zrobić - w internecie jest sporo tutoriali o tapicerowaniu mebli (gdyby ktoś się przymierzał, to pamiętajcie o tym, że gąbka tapicerska musi być twarda, taka o oznaczeniu T35), drewniane nóżki meblowe są też dostępne w różnych kształtach i wymiarach. Nic tylko zaopatrzyć się w piękną tkaninę i zszywacz tapicerski... Ale najpierw pooglądajcie inspiracje :)

ps. do takiego stolika potrzebna jest też taca, aby stawiać na niej kubki z kawą - czy to nie wspaniały sposób, aby mieć w domu jeszcze jedną piękną rzecz? Koniec wymówek w stylu "ale przecież taca nie jest mi w zasadzie potrzebna" ;)














15 komentarzy:

  1. Najbardziej podobają mi się te sprawiające wrażenie najtwardszych, z niską warstwą tapicerowaną i dużą liczbą pików, o dużej powierzchni. Idealny powinien mieć ładną drewnianą ramę i delikatne tłoczone nóżki. Już wiem, że nie mam miejsca na taki, trudno... Ale będę mieć inny, koniecznie z tacą! :) (to ja pisałam, **lw** :D )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w kwestii pikowania - gęste, na twardej gąbce :) Mi jednak podobają się te o wysokiej warstwie tapicerowanej, takie prawie ławeczki ;) A miejsce - mam nadzieję, że kiedyś się znajdzie :)

      Usuń
  2. To dla mnie jeden z pieknieszych mebli :))))) s.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno idealnie pasowałby do Twojego pięknego domu :)

      Usuń
  3. Tak, przepiękne te stoliki, ja też je uwielbiam i do tego piękna taca... marzenie :) W Irlandii dość często widuję tego typu meble, więc może i do Polski niedługo zawitają :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz cudowne szczęście, że takie śliczności możesz oglądać na żywo :) Mam nadzieję, że w Polsce staną się dostępne... ale może niezbyt popularne, żeby nie było przesytu ;)

      Usuń
    2. Dokładnie o tym samym pomyślałam, bo mnie się zawsze podobały rzeczy nieoklepane i nigdy nie nosiłam tego co wszyscy ;)

      Usuń
  4. Kto zna mój wątek na FM ten wie, że do tapicerowanej ławy wzdychałam i nadal wzdycham. Jak się okaże, że ostatecznie pasuje najbardziej to porwę się na samodzielnie wykonanie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś mistrzynią tapicerowania, dasz radę ^^

      Usuń
  5. Cudowne inspiracje, ja nosze się z zamiarem by wiosnę o tapicerować nasz zbity stolik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz super bazę stolika, którą szkoda byłoby zmarnować :) A stolik tapicerowany będzie na pewno bezpieczniejszy dla Twojej córci niż taki ze szklanym blatem :)

      Usuń
  6. http://www.meblonowak.com.pl/strona_produktu-asortyment-5-841_s-734.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie do każdego wnętrza pasuje taki stolik, ja na meble patrzę pod względem przydatności :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne inspiracje, chętnie przygarnęłabym jeden ze stolików ze zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przy takich stolikach najważniejsze jest wypełnienie. Nie może być zbyt miękkie. Doskonałe inspiracje!

    OdpowiedzUsuń