piątek, 13 września 2013

Markizy okienne

Tytuł posta bezpośredni i prosty jak konstrukcja pewnego narzędzia rolniczego, i już wiadomo, o czym post będzie ;)
O markizach pomyslałam ostatnio, bo kojarzą mi się z końcem lata. Ostatnio dni są coraz chłodniejsze, zaczynamy ubierać się nieco grubiej (choć astronomiczne lato jeszcze trwa...), a te urocze kolorowe daszki razem z latem odchodzą, żeby przeczekać chłodniejszą porę roku. Wydają mi się przez to bardzo efemeryczne, ulotne - pojawiają się i znikają jak motyle... I chociaż uwielbiam jesień i zimę, markiz zawsze mi trochę brakuje.

 Bardzo ubolewam nad tym, że w Polsce markizy chyba trochę kojarzą się z małomiasteczkowymi sklepikami,  i nie widuję ich tak często, jak bym chciała. Znacznie częściej widuję je np. w amerykańskich filmach, gdzie ocieniają kawiarniane ogródki lub skrzynki z owocami ustawione przed warzywniakiem - często z resztą nie przejmując się tym, że zaraz nad markizą budynek rośnie i pnie się w górę za pomocą stali i szkła... Czyli jednak takie zestawienie pasuje, a markiza to nie tylko małomiasteczkowy dodatek ;)
Może i u nas przyjdzie na nie kiedyś moda? Zobaczymy!




PS. Markiza to także typ pierścionka - duży kamień otoczony wianuszkiem mniejszych. Podoba się Wam? To mój ulubiony rodzaj - bardzo elegancki i klasyczny, nawet staromodny, ale przez to ponadczasowy.


5 komentarzy:

  1. Witaj Kochana, markizy uwielbiam, a o pierscionku nie wiedziałam -ciekawe. Tez lubię taka formę. Miłego wieczoru, s.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam markizy w restauracjach , uwazam , że nadają miejscu podwójnej atrakcyjnosci i przytulnej atmosfery:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Markiz jest u nas mało, bo zamiast nich restauratorzy czy właściciele kawiarni wolą stawiać parasole z reklamą piwa. Że niby więcej miejsc na powietrzu. Markiza, nawet jeśli jest, zupełnie w tym ginie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Markizy kojarzą mi się ze sklepami, a co do pierścionków to posiadam 3 takie zakuione przez męża i jeden jest identyczny jak ten z Twego zdjęcia tylko w złocie

    OdpowiedzUsuń
  5. Markizy świetnie się prezentują, całe szczęście że jest ich coraz więcej. Różnorodność podkreśla okazałość budynku :)

    OdpowiedzUsuń